Helaas is het ASO-spel niet meer leverbaar.
Voor zover wij weten komt deze ook niet meer in herdruk.
Er zijn nog tal van andere spellen rond sociale vaardigheden.
Deze spellen vind je hier.
Doel
Kinderen leren spelenderwijs gewenst sociaal gedrag herkennen, verwoorden en toepassen aan de hand van alledaagse situaties. De voorbeelden zijn ontleend aan de acht gedragscategorieën sociale competentie.
Op de keuze- en opdrachtkaartjes staat het pictogram van de betreffende gedragscategorie.
Uitleg
Het Asospel doorloopt een parcours dat 's ochtends thuis begint en 's middags eindigt in een pretpark. Onderweg komen de deelnemers op groene, rode of zwarte hokjes te staan
- Groen: pak een keuzekaart
- rood: voer een opdracht uit
- Zwart: je kunt gewoon door, er is niets aan de hand.
De opdrachten en keuzekaartjes betreffen situaties die kinderen dagelijks meemaken. Wie het eerst in het pretpark is en de toegangsprijs van €5 uit eigen zak heeft kunnen betalen, heeft gewonnen.
Uitvoering
- Kartonnen euromunten
- spelbord
- spelregels
- pionnen
- dobbelsteen
- keuzekaartjes